Мотоцикл FXDI Dyna Super Glide 35th Anniversary Edition (2006): технические характеристики, фото

Обзор и технические характеристики harley dav >

Типичный представитель класса чопперов harley davidson dyna super glide удивляет своим неповторимым дизайном в стиле минимализм и техническими характеристиками. Хромированные детали интересно смотрятся на черном фоне. В меру высокий хромированный руль и массивный глушитель привлекают к себе внимание. Байк имеет комфортное одноместное кожаное сидение. Расположение руля способствует хорошей управляемости и достойной эргономике.

Хромированная приборная панель имеет минимум необходимых для управления индикаторов. Замок зажигания и спидометр вмонтированы в консоль, расположенную на бензобаке. Особенностью байка является то, что подвеска двигателя установлена в раме с резиновыми сайлент-блоками. Это значительно минимизирует вибрацию, которая характерна для большинства чопперов с мощными моторами.

Технические характеристики harley dav >

Объем двигателя, см3 1584 Мощность, лс 78 Количество цилиндров 2 Число тактов 4 Максимальная скорость, км/ч 190 Расход бензина, л 5,6 Объем бака, л 19 Коробка передач 6-ступенчатая Высота по седлу, мм 710 Вес, кг 300

Мощный v-образный двигатель модели Twin Cam имеет два цилиндра. Используется воздушная система охлаждения. Зажигание — электронное. Для запуска двигателя используется электростартер. Как таковой замок зажигания отсутствует. Его роль выполняет тумблер. На низких оборотах двигатель отличается покладистым характером. Если выставить обороты выше среднего, динамика набора скорости впечатляет.

Ременной привод отличается надежностью и долговечностью. Он отлично передает мощность на заднее колесо. Подвеска хорошо себя зарекомендовала в условиях идеально ровного асфальту, поэтому не рекомендуется достаточно часто попадать в ямы. Передняя вилка — телескопическая с углом наклона 29о. Задняя подвеска – маятник с двумя амортизаторами. Ход задней подвески составляет всего 79 мм, чего явно недостаточно для движения по нашим дорогам.

Тормозная система harley davidson dyna удивляет своими характеристиками. Она значительно превосходит многие чопперы HD. Тормоза дисковые, гидравлические.

Преимущества модели

  1. Наличие иммобилайзера и сигнализации в стандартной комплектации.
  2. Хорошая управляемость позволяет без особого труда преодолевать пробки.
  3. При медленной езде по городу двигатель практически не греется.
  4. На любых оборотах мотора вибрация не возникает.
  5. Вторая передача позволяет разогнать мотоцикл до 100 км/час.
  6. Передачи переключаются достаточно громко, что позволяет быть уверенным в том, что переключение произошло.

Недостатки модели

  1. Отсутствует тахометр, но это свойственно всем Харлеям.
  2. Небольшой выворот руля усложняет развороты.
  3. Низко расположенные подножки чиркают по асфальту даже при небольших наклонах.
  4. Короткий ход задней подвески.

В целом, harley davidson dyna super glide подходит как для езды по городу, так и для загородных трасс. Хорошая управляемость и надежная мощная тормозная система делает езду на байке достаточно безопасной. При желании, с помощью легкого тюнинга внешний вид байка можно изменить до неузнаваемости.


Мотоцикл FXDI Dyna Super Glide 35th Anniversary Edition (2006): технические характеристики, фото

Harley Davidson FXD/I Dyna Super Glide 35th Anniversary Edition

Make Model

Harley Davidson FXD/I Dyna Super Glide 35th Anniversary Edition

Year 2006

Engine Four stroke, 45° V-Twin, Twin Cam 88® vibration isolation-mounted Valves Pushrod-operated overhead valves; w/ hydraulic self-adjusting lifters; two valves per cylinder

Capacity 1449 cc / 88.4 cu-in Bore x Stroke 95.3 x 101.6 mm Cooling System Air cooled Compression Ratio 8.9:1 Lubrication Dry sump, internally mounted, crank driven gerotor pressure and dual scavenge pump with spin on 10м pressurized oil filter

Induction

Carburetion 40 mm constant velocity with enrichener and accelerator pump
ESPFI 38 mm throttle bore electronic sequential port fuel injection

Ignition Single-fire, non-wasted, map-controlled spark ignition Starting Electric

Max Power 67 hp / 48.8 kW @ 5200 rpm

Max Torque 116.6 Nm / 86 lb-ft @ 3500rpm Clutch Wet 9-plate

Transmission 6 Speed Final Drive Belt Gear Ratio 1st 3.337
2nd 2.313
3rd 1.718
4th 1.391
5th 1.175
6th 1.000 Frame Mild steel, tubular frame; rectangular section backbone; stamped, cast and forged junctions, forged fender supports; MIG welded

Front Suspension 49 mm with polished aluminum fork triple clamp and dual-rate springs

Rear Suspension Coil over shock

Front Brakes Single 292mm disc 4 piston calipers

Rear Brakes Single 292mm disc 4 piston calipers

Front Tyre 100/90-19

Rear Tyre MT90 B16 Rake 29° Fork Angle 29° Trail 120 mm / 4.7 in Dimensions Length 2357.0 mm / 92.8 in Wheelbase 1630.0 mm / 64.2 in Seat Height Laden2 675.6 mm / 26.6 in
Unladen 700.0 mm / 27.6 in Ground Clearance 153 mm / 6.0 in Dry Weight 287 kg / 632.2 lbs

Wet Weight 301 kg / 663 lbs

Fuel Capacity

18.6 Litres / 4.8 US gal

Harley-Davidson had introduced their unusually styled FX in 1971, and to mark the 35th birthday of the model, reinvented the wheel with the release of the 2006 Super Glide. Decked out in a similar white scheme with red and blue trim, the new Super Glide carried a traditional rear fender in place of the controversial boat tail used on the 1971. Cosmetic details like the red, white, and blue number 1 on the fuel tank were joined by 35th anniversary badges on the chrome oil tank. For the first time, a six-speed gearbox has been added to the Super Glide with Harley’s new “Cruise Drive.”

Retro motorcycles are hardly a new idea, but we seem to have had a rash of models in recent months, with entries from Triumph (Bonneville Scrambler Ducati (the 1000GT etc) and now Harley-Davidson with its 35th anniversary Super Glide, which in styling terms at least is a true 1970s throwback.

The company’s blurb sums up the model by saying: “When Willie G Davidson’s Super Glide rolled off the line in 1971, you could see it was different. Fat rear tire beneath a boat-tail fender. Narrow front-end. Big Twin engine in the center, gleaming red, white and blue paint on a one-of-a-kind shape. Thirty-five years later, The Motor Company announces the Anniversary Edition of the Super Glide. Wide handlebars. Fat Bob fuel tank with dual caps. Loads of chrome parts. The famed #1 logo emblazoned on the tank, just as it was on the first model. Even the paint scheme does the original machine proud. Each of these limited-production bikes is individually numbered. Don’t wait another 35 years to get yours.”

Fortunately the company’s mechanical fortunes have moved on from what was, circa 1971, a period which may be better forgotten.

If you’ve yet to throw a leg over Harley’s 2006 range, it might pay you to have a go, as there’s a big difference between what the company sells now, and its first production of the twin-cam 88 series several years ago (around 1999).

While the first incarnations of the 1450 powerplant were a significant improvement over the 1340 series, and were good things in their own right, the current toys have shown raised the level of the game through a series of refinements which can make them a thoroughly enjoyable ride.

For example, engine vibration is down, the willingness to rev even with the stock mufflers on board has improved, while the gearbox and clutch combo has become light, accurate and pleasant to use.

In injected form, the engine starts instantly, runs without fuss from cold and delivers typically light fuel consumption – generally in the very high teens per litre.

Braking is not spectacular but adequate with good feel — certainly among the best the company has so far produced. The single disc up front has a big task, but seems to manage.

Suspension is fairly basic, with preload on the rear being the only adjustment, but performs well enough solo – a large pillion can threaten its composure over choppy roads. It’s built for comfort and controls the bike quite acceptably in most situations.

Steering is typical slow cruiser, while tip-in is predictable and confidence inspiring. The right side runs out of clearance a little earlier, as the mufflers drag on the tar, while it’s the footpeg that touches first on the left. You wouldn’t go racing with it, but can have a little fun in the corners — though I’d be looking for an exhaust alternative that lifted the game on the right.

The Glide runs Harley-branded Dunlops, which seem to grip better than their predecessors of a couple of years ago. Rear size is up, with a 160 profile on the rear.

Overall finish is good and the rounded chrome alloy rims look an absolute treat.

The ride position will suit short to medium-height riders best. At close to 190cm tall I found my knees sitting uncomfortably high in relation to the seat and handlebars.

Overall the Super Glide is a thoroughly enjoyable ride and this 35th anniversary edition is pretty special in the looks department. However the price of $27,405 (plus ORC) is a big ask for what is in essence a fairly standard cruiser and is around $6000 more than the stock Super Glide.

Dyna Glide (2006-. )

В данном разделе представлены модели мотоциклов HARLEY DAVIDSON Dyna Glide (с 2006 года), для которых вы можете у нас подобрать и купить дуги безопасности, спинки, рамки для кофров, рули, лайтбары и другие элементы тюнинга. А так же запчасти и расходники.

35th Anniversary Super Glide FXDI35 (2006) (9)

Custom Vehicle Operations Dyna FXDSE2 (07-08) (9)

CVO Dyna Fat Bob FXDFSE (2009) (8)

CVO Dyna Fat Bob FXDFSE2 (2010) (8)

Dyna Fat Bob FXDF (08-17) (8)

Dyna Low Rider FXDL (07-09 / 14-17) (8)

Dyna Super Glide FXDC (07-14) (10)

Dyna Wide Glide EFI FXWGI (2006) (8)

Dyna Wide Glide FXWG (07-08) (8)

Low Rider EFI FXDLI (2006) (8)

Low Rider S FXDLS (2017) (8)

Street Bob EFI FXDBI (2006) (9)

Street Bob FXDB (07-17) (9)

Super Glide Custom EFI FXDCI (2006) (9)

Ссылка на основную публикацию