Мотоцикл FXDWG ANV 105th Anniversary Dyna Wide Glide (2008): технические характеристики, фото

Harley-Davidson FXDWG Dyna Wide Glide 2008

Основная информация
Модель Harley-Davidson FXDWG Dyna Wide Glide
Год 2008
Тип Custom / cruiser
Рейтинг 70.5 out of 100.
Стоимость нового US$ 17620. Prices depend on country, taxes, accessories, etc.
Двигатель и трансмиссия
Объем 1573.25 ccm (96.00 cubic inches)
Тип двигателя V2, four-stroke
Крутящий момент 124.75 Nm (12.7 kgf-m or 92.0 ft.lbs) @ 3000 RPM
Компрессия 9.2
Диаметр, ход поршня 95.3 x 111.3 mm (3.8 x 4.4 inches)
Топливная система Injection. Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
Система охлаждения Air
Коробка передач 6-speed
Тип трансмиссии Belt
Сцепление Multi-plate with diaphragm spring in oil bath
Расход топлива 4.43 litres/100 km (22.6 km/l or 53.10 mpg)
Выброс CO2 102.8 CO2 g/km. (CO2 – Carbon dioxide emission)
Выхлопная система Chrome, staggered shorty exhaust w/ dual mufflers
Шасси, подвеска, тормоза, колеса
Угол наклона вилки 34.0°
Трейл 130 mm (5.1 inches)
Шины, передние 130/90-B16
Шины, задние 160/70-B17
Тормоза, передние Single disc. 4-piston calipers
Тормоза, задние Single disc. 2-piston torque-free calipers
Размеры
Вес, сухой 294.8 kg (650.0 pounds)
Вес, снаряженный 307.5 kg (678.0 pounds)
Высота сидения 724 mm (28.5 inches) If adjustable, lowest setting.
Длинна, полная 2,477 mm (97.5 inches)
Клиренс 130 mm (5.1 inches)
Колесная база 1,735 mm (68.3 inches)
Объем бензобака 19.30 litres (5.10 gallons)
Другие характеристики
Стратер Electric
Доступные цвета 105th Anniversary Copper Pearl/Vivid Black
Комментарии Wide, raked-out front fork(34°) with 49mm fork tubes; 1-¼´ ape-hanger handlebar internally wired (clean front-end look); bobtail fender; stepped, chopper seat; forward-mounted foot controls; 21-in. laced front wheel; large, tank-mounted speedometer; for 2008, presented in serialized, limited-edition 105th Anniversary styling

Колл-центр 24 часа. Любые вопросы от тех. консультаций до помощи с оформлением заказа.

Гарантия на все товары

Гарантия на товары от 6 месяцев до 3 лет. В случае брака, меняем товар без лишних вопросов.

Безопасные способы оплаты

Оплачивайте банковской картой, PayPal, банковским переводом или наличными при получении.

Доставка по всей России

Вы можете выбрать доставку курьером, Почтой России или в пункте самовывоза.

Качественно упакуем, передадим в отправку и будем следить за заказом до вручения.

Дорожный обзор Harley-Davidson Wide Glide

Клевый кастомный олдскульный H-D
Harley-Davidson Wide Glide

Давайте на чистоту: поездка на круизере – это не только показатель уровня вождения, но и определенный имидж. Многие меня возненавидят за это утверждение, но реальность такова, что то, какой байк ты покупаешь, как персонализируешь его и куда на нем едешь, многое рассказывает о тебе самом. И нигде это так не очевидно, как в мире приверженцев Harley-Davidson. Harley знает желания своих покупателей лучше, чем, наверное, любая другая мотоциклетная компания, и поддерживает правильный коктейль из моделей в своей линейке. В случае 2010 FXDWG, Motor Company реконструировала и вернула нам старого друга.
У Wide Glide долгая история, начинающаяся с дебюта в качестве модели с жестко-подвешенным двигателем FX в 1980-86 гг., и заканчивающаяся возвращением байка с движком FDX на резиновой подушке в 1993-2008 гг. Отсутствовавший в линейке Dyna в 2009, FXDWG возвращается в третий раз, приняв беспринципный вдохновленный олдскульными чопперами вид.
Если предыдущая модель была классической, то 2010 Wide Glide переписывает правила того, как должен выглядеть круизер.
Длинный и низкий он получился в основном благодаря подвеске, которая была укорочена на 2,5 см с обоих концов, что не изменило 36-градусный рэйк вилки. Эти широко-расставленные 49-мм трубы удерживают отполированные алюминиевые траверсы, а колесо, похожее на нож для пиццы с 40 спицами, имеет черный обод и одето в тонкие шины 80/90-21. Черное заднее колесо одето в консервативную широкую шину 180/60-17. Очевидно, лаконичный вид задней части байк был продуманным дизайнерским решением, так как обрубленное заднее крыло выглядит очень аккуратно, благодаря установленным по бокам двойным красным светодиодным стоп/поворотным огням. Продолжает тему держатель номерного знака под левым задним поворотником. Возможно самой характерной чертой стиля и, в то же время, самой простой, стала черная «контурная» спинка Sissybar, которая придает Wide Glide дух уличного чоппера из 70-х. Черный стальной маятник управляется парой амортизаторов Showa с регулируемым преднатягом.

Harley-Davidson Wide Glide
Если по внешнему виду колес и спинки вы еще не поняли, то подсказываю: Harley вернул черный цвет. Темное покрытие идет по всей машине: зеркала, обод переднего фонаря, аккумуляторный ящик, подъемники руля, редуктор конечной передачи сзади и покрытая порошковым покрытием трансмиссия получили это свето-поглощающее покрытие. Еще одним ключевым элементом стайлинга стало поднятие переда бензобака в стиле стрит-боббера на 2 см, что звучит незначительно, но существенно меняет линии Wide Glide. Низкая, посаженная на баке приборная панель (естественно, черная) включает в себя спидометр и небольшой многофункциональный LCD-экран.
Наш тестовый байк был покрашен в черный цвет с элементами пламени Vivid Black Flame ($700), который сам по себе является целой историей. Языки пламени это вообще-то не краска. Фактически это переводная наклейка (похожая на те, что мы приклеивали на модельки в детстве), созданная на основе цифрового изображения. Графика во влажном состоянии помещается на покрашенный бак, аккуратно разглаживается, полируется вручную и высушивается в высокоскоростной сушильной машине. Затем бак покрывается прозрачным покрытием, так чтобы края переводки стали неотличимы от самой краски. И хотите самый крутой факт? Эти языки пламени в точности копируют оригинальную раскраску Wide Glide в 1980.

В 2007 году рабочий объем двухкамерного двигателя увеличили с 1442 см3 до 1606 см3 и установили 6-скоростную трансмиссию Cruise Drive. Неплохой по лошадям, но все еще уступающий конкурентам. Когда же мы увидим TC 103 или TC 110 в качестве базового двигателя Harley?
У него эргономика классического, расслабленного круизера. При моем росте 180 см я достал до руля, едва согнув руки в локтях, а ладони легли на рукоятки, расположенные на толстом изогнутом хромированном руле диаметром 2,7 см, самым расслабленным образом. Подножки немного уведены вперед, но все равно находятся достаточно близко для того, чтобы я мог комфортно согнуть колени. Высота одиночного седла составляет 67,3 см, что на целых 5 см ниже модели 2008 года. Отдельное, установленное на крыло, пассажирское седло немного поддерживает спину снизу. Даже при такой скромной поддержке, при скорости выше 105 км/ч я держался покрепче. Такова природа круизеров без обтекателя.
В двигателе нет существенных изменений. Тот же 45-градусный V-твин TC 96 на резиновой подушке, используемый в модели 2008 года, посылает мощность через цепь на шестискоростную трансмиссию Cruise Drive и ременную конечную передачу. Толкатели клапана приводят в движение два клапана на цилиндр и используют гидравлические само настраиваемые подъемники. Показатели диаметра цилиндра/хода поршня составляют 9,5/11,1 см, а степень сжатия равна 9,2:1. Смазка происходит посредством системы сухого картера. Настолько же имиджевой частью, насколько и функциональной являются выхлопные трубы Tommy Gun 2-в-1-в-2, которые заменяют применяемый ранее комплект ступенчатых 2-в-2.

Harley-Davidson Wide Glide
Нетоповые характеристики определённо не стояли в списке приоритетов H-D и его твина. Наш тестовый Wide Glide производил 64 лошадиные силы и 112 Нм крутящего момента на динамометре CW, что на пару лошадей ниже, чем даже у Road King, который мы измеряли на «Битве баггеров». В том сравнительном тесте только Moto Guzzi California Vintage показал наименьший крутящий момент и только Yamaha Road Star показал меньше лошадиных сил. В мире больших твинов Harley как игрушечный пистолет (1584 см3) по сравнению с крупнокалиберными конкурентами, рабочий объём которых варьируется между 1731 и 2000 см3. У H-D есть, что предложить в плане движков: TC 103 у Electra Glide Ultra Limited (1690 см3) и TC 110 у Screamin’ Eagle CVO (1804 см3). Больше мощности, пожалуйста!
Неудивительно, что Wide Glide не ослепительно быстр: на тестовом заезде он прошел 400 м за 13,26 секунды на скорости 160,4 км/ч. Но так как этот Harley относительно легкий при сухом весе 291 кг, ускоряется он не хуже других более мощных круизеров с V-твинами.

« Если предыдущая модель была классической, то 2010 Wide Glide переписывает правила того, как должен выглядеть круизер.»

То, чего TC 96 недодает в мощности, он полностью возмещает своей покладистостью и характером. На открытой дороге двигатель дает правильные вибрации, не раздражает, но дает понять, что машина есть машина. Сцепление немного тяжеловато и диапазон переключений узкий, но при 110Нм крутящего момента на 2300 и 4000 оборотах тронуться с остановки всегда легко. Несмотря на широкий ход переключателя перемещаться между хорошо выверенными диапазонами скоростей легко. Последняя шестая передача хороша на магистральных скоростях.
Отклик системы впрыска топлива хороший при любых температурах и условиях, в которых мы ездили. Двигатель зажигается нажатием кнопки и сразу начинает приятно урчать. Не нужно ждать пока байк разогреется: просто переведите трансмиссию на передачу (со свойственным ей звуком) и поезжайте. Те, кто не склонен признать, что EFI работает лучше карбюраторов точно не водили современные Харлеи.

Хребтовая рама сделана из штампованных и литых фрагментов, а также из фрагментов из мягкой стали MIG сваренных вместе, что дает Dyna Wide Glide точное и легкоуправляемое шасси. Избавленные от ненужных элементов корпус и заднее крыло минималистичны, а последнее выигрывает от установленного сбоку держателя номерного знака. Фанаты симметрии могут заказать опциональный держатель.
При имени Wide Glide, в кратком описании этого байка ничего не говорилось о его маневренности. Тем не менее, Glide гораздо более проворный, чем ожидалось. Заход на поворот только и требует совсем немного усилий и байк отлично входит в поворот. Тонкая передняя шина держит дорогу лучше, чем ожидалось. И правда, сцепление хорошее, а вот угловой клиренс под вопросом, особенно учитывая, что наш тестовый байк имел очень мягкие настройки задней подвески. Мы усилили преднатяг на обоих амортизаторах до максимума, это сделало байк выше и помогло приподнять нижнюю трубу выхлопа с земли, но все равно мы сточили края ботинок и резиновых подножек (в которых не было вкладыша) на слегка агрессивных поворотах. Эта подвеска определенно предназначена для поворотов с ограниченным углом наклона, но такова цена стиля.
Одним из результатов теста, вызвавшими удивление, стали показатели тормозной силы WG. Тестовый редактор Дон Карнет при торможении с 96км/ч-0 (43 м) получил результат, который ранее выдал на спортбайке Honda CBR600RR с ABS. И это несмотря на деревянное ощущение и недостаток изначального сильного захвата четырёх-поршневого суппорта переднего тормоза и 299-мм диск. Однако двухпоршневый суппорт и 292-мм диск сзади дали отличное торможение и откликнулись мгновенно. Но главный секрет отличного торможение этого байка заключается в его длинной колесной базе и низком центре тяжести. Длинный и низкий равно эффективное торможение, по-любому!
Со времени последнего выпуска Wide Glide, цена на базовую модель упала (барабанная дробь, пожалуйста) аж на $3100. Чистые цвета включают в себя черный Vivid Black ($14,499) и красный Red Hot Sunglo ($14,874), а модель с языками пламени будет стоит $15,194. Система безопасности Smart Security будет стоить дополнительных $370.
Райдерам, ищущим комфортный байк для долгих поездок, мощность, дымящиеся шины и супер-ускорение, определенно стоит поискать в другом месте. Но для тех, кому нужен олдскульный чоппер в функциональном современном исполнении, Dyna Wide Glide будет точным попаданием в цель.

Harley-Davidson Wide Glide
ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКЕРИСТИКИ

ОБЩИЕ

Последняя цена: $15,194

Производитель: Harley-Davidson Motor Co., Inc., 3700 W. Juneau Ave., Milwaukee, WI 53201

Служба поддержки: 414/343-4680

Гарантия: 12 мес/неограниченный пробег

ДВИГАТЕЛЬ

Тип двигателя: Четырех-тактный V-твин с воздушным охлаждением

Диаметр цилиндра/Ход поршня: 95.3 / 111.3мм

2008 Harley-Dav >

You are here: Home — New 2008 Models — 2008 Harley-Davidson Motorcycle Models

Click photos to enlarge.
They make great desktop images.

Available only as a Limited Edition 105th Anniversary model in 2008, the FXDWG Dyna W >

New on Dyna for 2008:

Braided Brake Lines: Braided stainless steel brake lines enhance both the style and brake feel on all 2008 Dyna models.


105th Anniversary Edition:
A limited-edition, serialized 105th Anniversary FXDWG Dyna W >

105th Anniversary FXDWG Dyna W >
Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-Speed Cruise Drive transmission
Black powder-coated engine with chrome covers
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 90 mm-21 front tires
Chrome Aluminum Profile Laced wheels 17-inch rear / 21-inch front
Bobtail rear fender
5.1-gallon Fat Bob fuel tank
1.25-inch mini ape-hanger style handlebar with internal wiring
36-degree fork angle
Stylized battery cover
105th Anniversary badging
Forward foot controls
Large, tank-mounted speedometer
Anniversary Copper and Viv > Two-up seat with copper-vinyl insert
Optional Smart Security System

2008 harley-dav >
DIMENSIONS
Length 97.50 in. (2476.50 mm)
Overall W > Overall Height 49.30 in. (1252.22 mm)
Seat Height:
– Laden2 27.50 in. (698.50 mm)
– Unladen 28.50 in. (723.90 mm)
Ground Clearance 5.09 in. (129.29 mm)
Rake (steering head) 34°
Fork Angle 36°
Trail 5.10 in. (129.54 mm)
Wheelbase 68.30 in. (1734.82 mm)
Tires (Dunlop® Harley-Dav > – Front – D401F MH90-21 54H
– Rear – K591 160/70B17 73V
Fuel Capacity (warning light at approximately 0.9 gal.) 5 gal. (19.31 L)
Oil Capacity (w/filter) 3 qts. (2.84 L)
Transmission Capacity 1 qts. (0.95 L)
Primary Chain Case Capacity3 1 qts. (0.95 L)
Weight:
– As Shipped 650 lbs. (294.84 kg)
– In Running Order 678 lbs. (307.54 kg)
– Gross Vehicle Weight Rating 1085 lbs. (492.15 kg)
Gross Axle Weight Rating:
– Front 390 lbs. (176.90 kg)
– Rear 695 lbs. (315.25 kg)

ENGINE
Engine4 Air-cooled, Twin Cam 96™
Valves Pushrod-operated, overhead valves with hydraulic,
self-adjusting lifters; two valves per cylinder
Bore x Stroke 3.75 in. (95.25 mm) x 4.38 in. (111.25 mm)
Displacement4 96 cu. in. (1584 cc)
Compression Ratio 9.2:1
Fuel System5 Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
Air Cleaner Fiberglass Media, washable
Lubrication System Pressurized, dry-sump

DRIVETRAIN
Primary Drive Chain, 34/46 ratio
Final Drive6 Belt, 32/66 ratio
Clutch 9-plate, wet
Transmission 6-Speed Cruise Drive™
Gear Ratios (overall): U.S. HDI JPN
1st 9.312 9.312 9.030
2nd 6.421 6.421 6.266
3rd 4.774 4.774 4.630
4th 3.926 3.926 3.807
5th 3.279 3.279 3.179
6th 2.790 2.790 2.706

CHASIS
Frame Mild steel, tubular frame; rectangular section backbone; stamped,
cast, and forged junctions; forged fender supports; MIG welded
Swing Arm Mild steel, rectangular tube sections, stamped junctions; MIG welded
Front Fork 49 mm with polished aluminum fork triple clamp and dual-rate springs
Rear Shocks Coil-over shock
Wheels7
– Front Chrome, Profile Laced Aluminum
21 in. x 2.15 in. (533.40 mm x 54.61 mm)
– Rear Chrome, Profile Laced Aluminum
17 in. x 4.50 in. (431.80 mm x 114.30 mm)
Brakes:
– Caliper Type 4-piston front and 2-piston torque free rear
– Rotor Type (diameter x w > (floating, front only)
– Front (floating) 11.80 in. x .20 in. (299.72 mm x 5.08 mm)
– Rear 11.50 in. x .23 in. (292.10 mm x 5.84 mm)
Suspension Travel:
– Front Wheel 5 in. (127 mm)
– Rear Wheel 4.10 in. (104.14 mm)

PERFORMANCE
Engine Torque8 (per SAE J1349):
– North America 92 ft. lbs. @ 3000 rpm (124.75 NM @ 3000 rpm)
Lean Angle (per SAE J1168): Right: 32° Left: 35°
Fuel Economy9 (EPA urban/highway test): 34/53 mpg (6.92/4.44 L /100 km)

ELECTRIC
Battery Sealed, maintenance-free, 12V, 19-amp/hour, 270 cca
(per Battery Council International Rating)
Charging Three-Phase, 40-amp system
(493W @ 13.5V, 2000 rpm, 540W max power @ 13.5V)
Starting 1.2 kW electric with soleno > Lights (as per country regulation):
– Headlamp (quartz halogen) 55-watt low beam, 60-watt high beam
– Tail/Stop Lights 8W/28W (5W/21W)
– Turn Signal Lights 28W (21W) self-canceling
– Indicator Lamps High beam, directional light bar, neutral,
low oil pressure, engine diagnostics, turn signals,
security system10 (optional), 6-speed, low fuel warnings
Electric Power Outlet Standard

STYLING/CONVENIENCE
Engine Trim Black powder-coated engine with chrome treatment covers
Exhaust System Chrome, staggered shorty exhaust with dual mufflers
Fenders and Supports
– Front Sport fender with painted brace supports
– Rear Bobtail fender with chrome supports
Foot Supports and Controls
– R > – Passenger Standard footpegs
Handlebar Style Stainless steel, mini “ape-hanger”
Seat Type and Style One-piece, two-up Dyna™ > Fork Lock Common with ignition key
Hazard Warning Integrated into turn signal controls
Smart Security System Next-generation hands-free security fob; operates based on
proximity to vehicle

COLORS12
Anniversary Copper Pearl/Viv >

WARANTY
Warranty11 24 months (unlimited mileage)
Service Interval First 1,000 miles (1,600 km), every 5,000 miles (8,000 km) thereafter
1 Vehicles depicted may differ from vehicles manufactured and delivered. Specifications and prices listed may differ from specifications and prices of vehicles manufactured and delivered. All product descriptions (including depictions, specifications, dimensions, measurements, ratings and competitive comparisons) are based on available information at the time of publication. Although such descriptions are believed correct, errors and changes can occur and complete accuracy cannot be guaranteed. Harley-Dav >
Attention: Vehicles in the configurations shown and many of the accessories described in this catalog may not be available for sale or use in some locations. Please check with your dealer for complete product details and the latest information. All models feature 6-speed transmission (VRSC™ models and Sportster® models are 5-speed) and carbon fiber belt final drive; multi-plate clutch with diaphragm spring in oil bath; and 2-year unlimited
mileage warranty.
2 Measurement reflects 180 lb. (81.7 kg) operator weight.
3 Primary case oil fill is 32 oz. or as needed to fill to bottom of diaphragm.
4 Recommended 91 octane or higher fuel (R+M)/2.
5 Standard and optional fuel systems may vary by country and region.
6 U.S. and HDI markets, except Japan: Belt, 32/64 ratio.
7 Standard and optional wheels may vary by country and region. Standard 105TH Anniversary wheel for FLHTCU, FXDL, XL1200L, FLTR and FLHX models is Gloss Black Painted Cast Aluminum.
8 Values shown are nominal. Performance may vary by country and region.
9 Estimated from fuel economy tests on a sample motorcycle from the corresponding family conducted by Harley-Dav > conditions, trip length, vehicle condition and vehicle configuration, and other conditions. Break-in mileage may vary.
10 North America security system includes immobilizer; outs > 11 See motorcycle owner’s manual for complete details.
12 Availability of colors may vary from dealer to dealer, and is subject to change without notice.

2008 HARLEY-DAV > New Braided Brake Lines on all Dynas plus Three 105th Anniversary Models

MILWAUKEE (July 9, 2007) – The bold new FXDF Dyna Fat Bob leads the 2008 line of Dyna performance factory customs from Harley-Davidson. Unmistakable behind dual headlamps and rolling on chunky, aggressive tires, the Fat Bob takes Dyna styling in a bold new direction. Other Dyna news for 2008 includes braided stainless steel brake lines as standard equipment on all models, and the availability of three Dyna models with a Limited Edition 105th Anniversary package of special paint, badges and serialization.

The Harley-Davidson Dyna family stays faithful to the formula established by the early factory customs produced by the Motor Company in the 1970s, bikes that combined Big Twin power with the style of the lighter FX front end. Over the years, the Dyna line has established a reputation for great handling and exhilarating performance.

All Dyna models are powered by a 1584 cc Twin Cam 96 powertrain with Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) mated to the 6-Speed Cruise Drive transmission. In the Dyna platform, the Twin Cam 96 pounds out 91 ft.-lbs. of torque at 3000 rpm. Shared Dyna characteristics include the under-seat battery box, exposed rear shock absorbers, and a classic Fat Bob fuel tank with console.

New on Dyna for 2008:

Braided Brake Lines: Braided stainless steel brake lines enhance both the style and brake feel on all 2008 Dyna models.


105th Anniversary Edition:
A limited-edition, serialized 105th Anniversary FXDWG Dyna W >

New FXDF Dyna Fat Bob
A massive new presence in the Dyna family, FXDF Dyna Fat Bob takes factory-custom styling in a bold, new direction. The dual headlamps mounted between polished triple-clamps are a signature Fat Bob element. Chunky new tires front and rear are mounted on 16-inch Slotted Cast Aluminum wheels. The gleaming chrome Tommy Gun 2-1-2 exhaust – named for its slotted exhaust shield – snakes around the side of the black-and-polished Twin Cam 96 engine. Flat drag bars and forward foot controls put the rider in a position that’s instant cool. (See separate release for more information on the FXDF Fat Bob).

FXDF Dyna Fat Bob features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Black powdercoated engine with polished treatment
NEW Bra > NEW airbox cover
“Full metal jacket” chrome-covered shock absorber springs
Chrome Tommy Gun exhaust with Staggered Dual mufflers
180 mm-16 rear / 130 mm-16 front tires
Cast Aluminum Slotted Disc 16-inch front/rear wheels
Bobtail rear fender
5.1-gallon Fat Bob fuel tank
Black drag-style handlebar on black riser
Polished aluminum triple clamps
Black fork lowers and mirrors
28-degree fork angle
Dual headlamps
Forward foot controls
Optional Smart Security System
FXDB Dyna Street Bob
A modern interpretation of the post-World War II “bobber” movement, the FXDB Dyna Street Bob appeals to the minimalist. A solo saddle, mini ape-hanger bars, and laced wheels speak to classic style. Wrinkle-black details add tough texture.

FXDB Street Bob features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Black powder-coated engine with polished covers
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 90 mm-19 front tires
Chrome Laced steel wheels 19-inch front / 17-inch rear
Wrap-around rear fender
4.8-gallon Fat Bob fuel tank
Mini ape-hanger-style handlebars
29-degree fork angle
Wrinkle-black console, battery cover, and belt guard
Solo seat
M > Optional Smart Security System
FXD Dyna Super Gl > The Dyna in it purest form, the FXD Dyna Super Glide plants Twin Cam 96 power under a solo seat in an agile Dyna chassis. It’s all the motorcycle a rider could want. But this most-affordable Harley-Davidson Big Twin model also presents the ideal starting point for creative customization.

FXD Dyna Super Glide features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Silver powder-coated engine and polished covers
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 100 mm-19 front tires
Silver 10-spoke Cast Aluminum wheels
Wrap-around rear fender
4.8-gallon Fat Bob fuel tank
Low-rise handlebar
29-degree fork angle
Handlebar-mounted speedometer
Solo seat
M > Optional Smart Security System
FXDC Dyna Super Gl > Laced wheels, two-up seat and more chrome distinguish the FXDC Dyna Super Glide Custom. The speedometer is mounted on a chrome console atop the 5.1-gallon Fat Bob tank. This is Super Glide performance with a little extra flash and function.

FXDC Super Glide Custom features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Silver powder-coated engine with chrome treatment
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 100 mm-19 front tires
Chrome Laced steel wheels 19-inch front / 17-inch rear
29-degree fork angle
Wrap-around rear fender
5.1-gallon Fat Bob fuel tank
Low-rise handlebar
29-degree fork angle
Console-mounted speedometer
Chrome tank console with leather strap
Two-up Dyna > M > Optional Chrome Aluminum Profile laced wheels
Optional Smart Security System
FXDL Dyna Low R > The 25.8-inch seat height of the FXDL Dyna Low Rider is among the lowest in the Harley-Davidson line. Lower rear shocks, pull-back handlebar riser, mid-mount foot controls, raked-out fork and standard highway pegs contribute to its long-range comfort.

FXDL Dyna Low Rider features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Silver powder-coated engine with chrome treatment
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 100 mm-19 front tires
Black 10-spoke Cast Aluminum wheels 19-inch front / 17-inch rear
Wrap-around rear fender
4.8-gallon Fat Bob fuel tank
Low-rise handlebar on pull-back risers
30.5-degree fork angle
Lowered rear suspension
Two-up Dyna > M > Highway pegs
Handlebar-mounted indicator cluster
Single floating front brake rotor
Optional Chrome Aluminum Profile laced wheels
Optional Smart Security System
105th Anniversary FXDWG Dyna W > Available only as a Limited Edition 105th Anniversary model in 2008, the FXDWG Dyna Wide Glide displays the classic chopper profile, with a Bobtail rear fender and wide, raked-out, 36-degree forks holding a 21-inch Chrome Laced wheel. Fat mini-ape hanger handlebar and a stepped seat complete the theme. A two-tone paint scheme in Anniversary Copper and Vivid Black is traced with orange and pale gold pin striping. A copper Bar and Shield tank cloisonné and 105th Anniversary badges adorn the air cleaner and timing cover inserts. (See separate release for details on the Limited Edition 105th Anniversary package).

105th Anniversary FXDWG Dyna Wide Glide features:

2008 Harley-Dav >

You are here: Home — New 2008 Models — 2008 Harley-Davidson Motorcycle Models

Click photos to enlarge.
They make great desktop images.

Available only as a Limited Edition 105th Anniversary model in 2008, the FXDWG Dyna W >

New on Dyna for 2008:

Braided Brake Lines: Braided stainless steel brake lines enhance both the style and brake feel on all 2008 Dyna models.


105th Anniversary Edition:
A limited-edition, serialized 105th Anniversary FXDWG Dyna W >

105th Anniversary FXDWG Dyna W >
Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-Speed Cruise Drive transmission
Black powder-coated engine with chrome covers
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 90 mm-21 front tires
Chrome Aluminum Profile Laced wheels 17-inch rear / 21-inch front
Bobtail rear fender
5.1-gallon Fat Bob fuel tank
1.25-inch mini ape-hanger style handlebar with internal wiring
36-degree fork angle
Stylized battery cover
105th Anniversary badging
Forward foot controls
Large, tank-mounted speedometer
Anniversary Copper and Viv > Two-up seat with copper-vinyl insert
Optional Smart Security System

2008 harley-dav >
DIMENSIONS
Length 97.50 in. (2476.50 mm)
Overall W > Overall Height 49.30 in. (1252.22 mm)
Seat Height:
– Laden2 27.50 in. (698.50 mm)
– Unladen 28.50 in. (723.90 mm)
Ground Clearance 5.09 in. (129.29 mm)
Rake (steering head) 34°
Fork Angle 36°
Trail 5.10 in. (129.54 mm)
Wheelbase 68.30 in. (1734.82 mm)
Tires (Dunlop® Harley-Dav > – Front – D401F MH90-21 54H
– Rear – K591 160/70B17 73V
Fuel Capacity (warning light at approximately 0.9 gal.) 5 gal. (19.31 L)
Oil Capacity (w/filter) 3 qts. (2.84 L)
Transmission Capacity 1 qts. (0.95 L)
Primary Chain Case Capacity3 1 qts. (0.95 L)
Weight:
– As Shipped 650 lbs. (294.84 kg)
– In Running Order 678 lbs. (307.54 kg)
– Gross Vehicle Weight Rating 1085 lbs. (492.15 kg)
Gross Axle Weight Rating:
– Front 390 lbs. (176.90 kg)
– Rear 695 lbs. (315.25 kg)

ENGINE
Engine4 Air-cooled, Twin Cam 96™
Valves Pushrod-operated, overhead valves with hydraulic,
self-adjusting lifters; two valves per cylinder
Bore x Stroke 3.75 in. (95.25 mm) x 4.38 in. (111.25 mm)
Displacement4 96 cu. in. (1584 cc)
Compression Ratio 9.2:1
Fuel System5 Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI)
Air Cleaner Fiberglass Media, washable
Lubrication System Pressurized, dry-sump

DRIVETRAIN
Primary Drive Chain, 34/46 ratio
Final Drive6 Belt, 32/66 ratio
Clutch 9-plate, wet
Transmission 6-Speed Cruise Drive™
Gear Ratios (overall): U.S. HDI JPN
1st 9.312 9.312 9.030
2nd 6.421 6.421 6.266
3rd 4.774 4.774 4.630
4th 3.926 3.926 3.807
5th 3.279 3.279 3.179
6th 2.790 2.790 2.706

CHASIS
Frame Mild steel, tubular frame; rectangular section backbone; stamped,
cast, and forged junctions; forged fender supports; MIG welded
Swing Arm Mild steel, rectangular tube sections, stamped junctions; MIG welded
Front Fork 49 mm with polished aluminum fork triple clamp and dual-rate springs
Rear Shocks Coil-over shock
Wheels7
– Front Chrome, Profile Laced Aluminum
21 in. x 2.15 in. (533.40 mm x 54.61 mm)
– Rear Chrome, Profile Laced Aluminum
17 in. x 4.50 in. (431.80 mm x 114.30 mm)
Brakes:
– Caliper Type 4-piston front and 2-piston torque free rear
– Rotor Type (diameter x w > (floating, front only)
– Front (floating) 11.80 in. x .20 in. (299.72 mm x 5.08 mm)
– Rear 11.50 in. x .23 in. (292.10 mm x 5.84 mm)
Suspension Travel:
– Front Wheel 5 in. (127 mm)
– Rear Wheel 4.10 in. (104.14 mm)

PERFORMANCE
Engine Torque8 (per SAE J1349):
– North America 92 ft. lbs. @ 3000 rpm (124.75 NM @ 3000 rpm)
Lean Angle (per SAE J1168): Right: 32° Left: 35°
Fuel Economy9 (EPA urban/highway test): 34/53 mpg (6.92/4.44 L /100 km)

ELECTRIC
Battery Sealed, maintenance-free, 12V, 19-amp/hour, 270 cca
(per Battery Council International Rating)
Charging Three-Phase, 40-amp system
(493W @ 13.5V, 2000 rpm, 540W max power @ 13.5V)
Starting 1.2 kW electric with soleno > Lights (as per country regulation):
– Headlamp (quartz halogen) 55-watt low beam, 60-watt high beam
– Tail/Stop Lights 8W/28W (5W/21W)
– Turn Signal Lights 28W (21W) self-canceling
– Indicator Lamps High beam, directional light bar, neutral,
low oil pressure, engine diagnostics, turn signals,
security system10 (optional), 6-speed, low fuel warnings
Electric Power Outlet Standard

STYLING/CONVENIENCE
Engine Trim Black powder-coated engine with chrome treatment covers
Exhaust System Chrome, staggered shorty exhaust with dual mufflers
Fenders and Supports
– Front Sport fender with painted brace supports
– Rear Bobtail fender with chrome supports
Foot Supports and Controls
– R > – Passenger Standard footpegs
Handlebar Style Stainless steel, mini “ape-hanger”
Seat Type and Style One-piece, two-up Dyna™ > Fork Lock Common with ignition key
Hazard Warning Integrated into turn signal controls
Smart Security System Next-generation hands-free security fob; operates based on
proximity to vehicle

COLORS12
Anniversary Copper Pearl/Viv >

WARANTY
Warranty11 24 months (unlimited mileage)
Service Interval First 1,000 miles (1,600 km), every 5,000 miles (8,000 km) thereafter
1 Vehicles depicted may differ from vehicles manufactured and delivered. Specifications and prices listed may differ from specifications and prices of vehicles manufactured and delivered. All product descriptions (including depictions, specifications, dimensions, measurements, ratings and competitive comparisons) are based on available information at the time of publication. Although such descriptions are believed correct, errors and changes can occur and complete accuracy cannot be guaranteed. Harley-Dav >
Attention: Vehicles in the configurations shown and many of the accessories described in this catalog may not be available for sale or use in some locations. Please check with your dealer for complete product details and the latest information. All models feature 6-speed transmission (VRSC™ models and Sportster® models are 5-speed) and carbon fiber belt final drive; multi-plate clutch with diaphragm spring in oil bath; and 2-year unlimited
mileage warranty.
2 Measurement reflects 180 lb. (81.7 kg) operator weight.
3 Primary case oil fill is 32 oz. or as needed to fill to bottom of diaphragm.
4 Recommended 91 octane or higher fuel (R+M)/2.
5 Standard and optional fuel systems may vary by country and region.
6 U.S. and HDI markets, except Japan: Belt, 32/64 ratio.
7 Standard and optional wheels may vary by country and region. Standard 105TH Anniversary wheel for FLHTCU, FXDL, XL1200L, FLTR and FLHX models is Gloss Black Painted Cast Aluminum.
8 Values shown are nominal. Performance may vary by country and region.
9 Estimated from fuel economy tests on a sample motorcycle from the corresponding family conducted by Harley-Dav > conditions, trip length, vehicle condition and vehicle configuration, and other conditions. Break-in mileage may vary.
10 North America security system includes immobilizer; outs > 11 See motorcycle owner’s manual for complete details.
12 Availability of colors may vary from dealer to dealer, and is subject to change without notice.

2008 HARLEY-DAV > New Braided Brake Lines on all Dynas plus Three 105th Anniversary Models

MILWAUKEE (July 9, 2007) – The bold new FXDF Dyna Fat Bob leads the 2008 line of Dyna performance factory customs from Harley-Davidson. Unmistakable behind dual headlamps and rolling on chunky, aggressive tires, the Fat Bob takes Dyna styling in a bold new direction. Other Dyna news for 2008 includes braided stainless steel brake lines as standard equipment on all models, and the availability of three Dyna models with a Limited Edition 105th Anniversary package of special paint, badges and serialization.

The Harley-Davidson Dyna family stays faithful to the formula established by the early factory customs produced by the Motor Company in the 1970s, bikes that combined Big Twin power with the style of the lighter FX front end. Over the years, the Dyna line has established a reputation for great handling and exhilarating performance.

All Dyna models are powered by a 1584 cc Twin Cam 96 powertrain with Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) mated to the 6-Speed Cruise Drive transmission. In the Dyna platform, the Twin Cam 96 pounds out 91 ft.-lbs. of torque at 3000 rpm. Shared Dyna characteristics include the under-seat battery box, exposed rear shock absorbers, and a classic Fat Bob fuel tank with console.

New on Dyna for 2008:

Braided Brake Lines: Braided stainless steel brake lines enhance both the style and brake feel on all 2008 Dyna models.


105th Anniversary Edition:
A limited-edition, serialized 105th Anniversary FXDWG Dyna W >

New FXDF Dyna Fat Bob
A massive new presence in the Dyna family, FXDF Dyna Fat Bob takes factory-custom styling in a bold, new direction. The dual headlamps mounted between polished triple-clamps are a signature Fat Bob element. Chunky new tires front and rear are mounted on 16-inch Slotted Cast Aluminum wheels. The gleaming chrome Tommy Gun 2-1-2 exhaust – named for its slotted exhaust shield – snakes around the side of the black-and-polished Twin Cam 96 engine. Flat drag bars and forward foot controls put the rider in a position that’s instant cool. (See separate release for more information on the FXDF Fat Bob).

FXDF Dyna Fat Bob features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Black powdercoated engine with polished treatment
NEW Bra > NEW airbox cover
“Full metal jacket” chrome-covered shock absorber springs
Chrome Tommy Gun exhaust with Staggered Dual mufflers
180 mm-16 rear / 130 mm-16 front tires
Cast Aluminum Slotted Disc 16-inch front/rear wheels
Bobtail rear fender
5.1-gallon Fat Bob fuel tank
Black drag-style handlebar on black riser
Polished aluminum triple clamps
Black fork lowers and mirrors
28-degree fork angle
Dual headlamps
Forward foot controls
Optional Smart Security System
FXDB Dyna Street Bob
A modern interpretation of the post-World War II “bobber” movement, the FXDB Dyna Street Bob appeals to the minimalist. A solo saddle, mini ape-hanger bars, and laced wheels speak to classic style. Wrinkle-black details add tough texture.

FXDB Street Bob features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Black powder-coated engine with polished covers
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 90 mm-19 front tires
Chrome Laced steel wheels 19-inch front / 17-inch rear
Wrap-around rear fender
4.8-gallon Fat Bob fuel tank
Mini ape-hanger-style handlebars
29-degree fork angle
Wrinkle-black console, battery cover, and belt guard
Solo seat
M > Optional Smart Security System
FXD Dyna Super Gl > The Dyna in it purest form, the FXD Dyna Super Glide plants Twin Cam 96 power under a solo seat in an agile Dyna chassis. It’s all the motorcycle a rider could want. But this most-affordable Harley-Davidson Big Twin model also presents the ideal starting point for creative customization.

FXD Dyna Super Glide features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Silver powder-coated engine and polished covers
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 100 mm-19 front tires
Silver 10-spoke Cast Aluminum wheels
Wrap-around rear fender
4.8-gallon Fat Bob fuel tank
Low-rise handlebar
29-degree fork angle
Handlebar-mounted speedometer
Solo seat
M > Optional Smart Security System
FXDC Dyna Super Gl > Laced wheels, two-up seat and more chrome distinguish the FXDC Dyna Super Glide Custom. The speedometer is mounted on a chrome console atop the 5.1-gallon Fat Bob tank. This is Super Glide performance with a little extra flash and function.

FXDC Super Glide Custom features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Silver powder-coated engine with chrome treatment
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 100 mm-19 front tires
Chrome Laced steel wheels 19-inch front / 17-inch rear
29-degree fork angle
Wrap-around rear fender
5.1-gallon Fat Bob fuel tank
Low-rise handlebar
29-degree fork angle
Console-mounted speedometer
Chrome tank console with leather strap
Two-up Dyna > M > Optional Chrome Aluminum Profile laced wheels
Optional Smart Security System
FXDL Dyna Low R > The 25.8-inch seat height of the FXDL Dyna Low Rider is among the lowest in the Harley-Davidson line. Lower rear shocks, pull-back handlebar riser, mid-mount foot controls, raked-out fork and standard highway pegs contribute to its long-range comfort.

FXDL Dyna Low Rider features:

Vibration isolated Twin Cam 96 engine
6-speed Cruise Drive transmission
Silver powder-coated engine with chrome treatment
NEW Bra > Chrome Staggered Shorty Dual exhaust
160 mm-17 rear / 100 mm-19 front tires
Black 10-spoke Cast Aluminum wheels 19-inch front / 17-inch rear
Wrap-around rear fender
4.8-gallon Fat Bob fuel tank
Low-rise handlebar on pull-back risers
30.5-degree fork angle
Lowered rear suspension
Two-up Dyna > M > Highway pegs
Handlebar-mounted indicator cluster
Single floating front brake rotor
Optional Chrome Aluminum Profile laced wheels
Optional Smart Security System
105th Anniversary FXDWG Dyna W > Available only as a Limited Edition 105th Anniversary model in 2008, the FXDWG Dyna Wide Glide displays the classic chopper profile, with a Bobtail rear fender and wide, raked-out, 36-degree forks holding a 21-inch Chrome Laced wheel. Fat mini-ape hanger handlebar and a stepped seat complete the theme. A two-tone paint scheme in Anniversary Copper and Vivid Black is traced with orange and pale gold pin striping. A copper Bar and Shield tank cloisonné and 105th Anniversary badges adorn the air cleaner and timing cover inserts. (See separate release for details on the Limited Edition 105th Anniversary package).

105th Anniversary FXDWG Dyna Wide Glide features:

Ссылка на основную публикацию